CANTER.
Tar de fleste utfordringer på strak arm, når som helst.

CANTER. TAR DE FLESTE UTFORDRINGER PÅ STRAK ARM, NÅR SOM HELST.

Til det daglige arbeidet i et urbant miljø trenger du mer enn en lett-lastebil. Du trenger en spesialist. Eller rettere sagt: En hel spesialenhet. Et team som avlaster deg når du utfører det tyngste arbeidet, og når du er på farten. Et team som bringer deg videre. Også når det blir litt trangt. Eller når det ser ut som du ikke kommer lenger. Et team du kan stole på, ikke bare i dag, men også i fremtiden.

 

FUSO Canter das Arbeitskraftwerk mit optimaler Nutzlast
OPTIMAL NYTTELAST

Arbeidshesten
Avlaster deg. Når du trenger det mest

Seks tonn chassisnyttelast er en utfordring. Canter 8,55 t tar den på strak arm, mens varianten på 7,49 t med en chassisnyttelast på 5 t ligger hakk i hæl. Samtidig er begge likevel utpreget smidige – de er nemlig lettere enn konkurrentene. Men stor bæreevne er ikke den eneste avlastningen Canter har å by på: Det lave innsteget gjør de mange inn- og utstigningene lettere, den nye standardleverte dobbeltclutchgirkassen DUONIC® 2.0 girer kjapt uten effekttap, og en lang rekke påbyggsvarianter gir usedvanlig stor fleksibilitet. Og hvis 6 t chassisnyttelast ikke er nok, kan du spe på med inntil 3,5 t tilhengervekt. Neste oppgave er alltid den vanskeligste, sier mange. Men ikke for Canter.
FUSO Canter der Stadteroberer mit unschlagbarer Wendigkeit
USLÅELIG SMIDIGHET

Byerobreren
Hjelper deg frem, også når det blir trangt om plassen

Er du håndverker eller pakkekjører og må jevnlig forsere gatene i sentrum? Da er Canter 3,5 t akkurat den du trenger til jobben. Med klassens minste svingdiameter og en kabinbredde på 1,70 m eller 2 m bringer den deg videre selv der andre må melde pass. Og det uten at det går på bekostning av kjørekomforten: Kabinene er rommelige, og uavhengig hjuloppheng sørger for en kjøreopplevelse som er like behagelig som den er dynamisk. Du vil snart oppleve at Canter er like lettkjørt som en personbil. Med segmentets lengste påbyggslengde byr Canter 3,5 t dessuten på tallrike muligheter for individuelle påbygg. Ligger byen for dine føtter? Da er Canter klar.
FUSO Canter der Alleskönner mit funktionaler Variabilität
FUNKSJONELLE VARIASJONSMULIGHETER

Tusenkunstneren
Klar for alt. Overalt der det gjelder

Snø og is? Eller krevende terreng? Uansett er dette ikke noe problem. Canter 4×4 mister nemlig ikke grepet. Heller ikke om vinteren, i byen eller på veier med bratte stigninger. Firehjulstrekk som kan kobles inn og ut, sørger for det. Driftskostnadene tar heller ikke av: Med den høyeffektive 3,0 liters motoren er Canter 6,5 t særdeles økonomisk på veien og oppfyller den nye avgasstandarden Euro VI. I offentlig sektor og hos gartnere og anleggsgartnere betyr hver årstid nye oppgaver som skal løses. Derfor er Canter klar for alt. Med robust stigeramme for mange påbyggsløsninger og høy nyttelast. Den venter bare på neste utfordring.
FUSO Canter mit innovativer Wirtschaftlichkeit
INNOVATIV DRIFTSØKONOMI

Alle de tre motorvariantene til Canter oppfyller avgasstandarden Euro VI og er svært drivstoffgjerrige. ECOFFICENCY-pakken er standard og sørger for maksimal effektivitet og at miljøet skånes mest mulig. Vi har imidlertid ikke bare passet på at Canter er økonomisk i bruk – for oss står Total Cost of Ownership (totale eierkostnader) sentralt. Derfor har vi et individuelt tjenestetilbud for at også finansieringen og driftskostnadene skal bli så gunstige som mulig.

FUSO – EN INTEGRERT DEL AV DAIMLER TRUCKS

FUSO er mer enn en global aktør. FUSO er et verdensmerke. Det ble grunnlagt i Japan i 1932, og er i dag en av Asias største produsenter av nyttekjøretøy med filialer i mer enn 170 land på fem kontinenter og med en produktportefølje for alle bruksområder. 

 

Ettersom Canter er en integrert del av Daimler Trucks, profitterer Canter-kundene ikke bare på begge merkenes mangeårige erfaring innen produksjon av nyttekjøretøy, men også på Daimlers omfattende nettverk innen salg og kundeservice. Din FUSO eller Mercedes-Benz forhandler gir deg gjerne råd og tips.