Beklager. Vi fant ingenting.

  • CANTER 6,0 T.
    KLAR FOR SPESIALBRUK.

    Oversikt, tekniske data, utstyrsdetaljer

logo
KUN 1,7 M FØRERHUSBREDDE.
Kompakte dimensjoner, kommer frem overalt.
OMTRENT 3,8 T CHASSISLASTKAPASITET.
Stabilt grunnlag, høy nyttelast garantert.
HØYE AKSELLASTER.
Inntil 2 300 kg fremme, inntil 4 350 kg bak.

SLANK FIGUR. CANTER 6,0 T.

6S15

FUSO Canter 6,0 t er en absolutt spesialist for høye krav til nyttelast med de minste ytre dimensjoner, og er et ekte unntak på sitt område. Selv de mest krevende transportoppgaver, som kombinerer tung last med smale veier, er ingen problem for den robuste og manøvrerbare lette lastebilen.

Mens Canter 6,0 t med kun 1,7 m førerhusbredde – med en rammebredde på 700 mm – allerede ekstra slank fra fabrikken, tilbyr den med tre forskjellige hjulavstander – 2 500 mm, 2 800 og 3 400 mm – samtidig full variasjon for forskjellige påbygg og mangfoldige bruksformål.

Gjennom sin vektorienterte utforming kan Canter 6,0 t overbevise med en chassislastkapasitet på inntil 3,8 tonn. Med sin stabile C-profil-stigeramme av 5 mm tykt stål og imponerende aksellaster – inntil 2 300 kg foran, inntil 4 350 kg bak – har den det ideelle grunnlaget for anvendelser med høy nyttelast. I tillegg til 3 000 kg tilhengerlast, noe som gjør det mulig med en tillatt totalvekt (GVW) på inntil 9 tonn.

Canter 6,0 t har ikke bare ESP og ABS, men også AEBS (Advanced Emergency Braking System, nødbremseassistent) og LDWS (Lane Departure Warning System, filskiftevarslingssystem) som standard. Svingeassistenten, som ekstrautstyr, gjør det mulig med enda mer sikkerhet, først og fremst i byområder.

TEKNISKE DATA.
CANTER 6,0 T I TALL.

3S13 3S15
Førerhus Standard (1,7 m) Standard (1,7 m)
Førerhustype/seter Enkel / 3 Enkel / 3
Hjulavstand (mm) 2.500 2.800 3.400 2.500 2.800
Bæreevne chassis (kg) 1.565 1.555 1.530 1.565 1.555
Maksimal karosserilengde 3.500 3.995 4.985 3.500 3.995
Aksellaster (fremme/bak) 1.950/2.500 1.950/2.500
Gir 5-trinns manuell girkasse, 6-trinns dobbelclutch girkasse DUONIC 5-trinns manuell girkasse, 6-trinns dobbelclutch girkasse DUONIC
Maksimal effekt/dreiemoment 96 Kw (130 PS) / 350 Nm 110 Kw (150 PS) / 400 Nm
Minimal vendekrets vegg til vegg (m) 10,2 11,2 13 10,2 11,2
3C13 3C15 (D)
Førerhus Komfort (2,0m) Komfort (2,0m)
Førerhustype/seter Enkel / 3 Enkel / 3 Dobbel / 6
Hjulavstand (mm) 2.500 2.800 3.400 3.850 2.500 2.800 3.400 3.850 3.400
Bæreevne chassis (kg) 1.460 1.455 1.430 1.415 1.460 1.450 1.425 1.410 1.205
Maksimal karosserilengde 3.500 3.995 4.985 5.725 3.500 3.995 4.985 5.725 3.985
Aksellaster (fremme/bak) 1.950/2.500 1.950/2.500
Gir 5-trinns manuell girkasse, 6-trinns dobbelclutch girkasse DUONIC 5-trinns manuell girkasse, 6-trinns dobbelclutch girkasse DUONIC
Maksimal effekt/dreiemoment 96 Kw (130 PS) / 350 Nm 110 Kw (150 PS) / 400 Nm
Minimal vendekrets vegg til vegg (m) 10 11 12,6 14 10 11 12,6 14 12,6
6S15
Førerhus Standard (1,7 m)
Førerhustype/seter Enkel / 3
Hjulavstand (mm) 2.500 2.800 3.400
Bæreevne chassis (kg) 3.785 3.770 3.740
Maksimal karosserilengde 3.500 3.995 4.985
Aksellaster (fremme/bak) 2.300/4.360
Gir 5-trinns girkasse
Maksimal effekt/dreiemoment 110 Kw (150 PS) / 400 Nm
Minimal vendekrets vegg til vegg (m) 11,4 12,4 14,6
6C18 (D)
Førerhus Komfort (2,0 m)
Førerhustype/seter Enkel / 3 Dobbel / 7
Hjulavstand (mm) 3.415 3.865 3.415 3.865
Bæreevne chassis (kg) 3.685 3.665 3.465 3.445
Maksimal karosserilengde 5.005 5.750 4.005 4.750
Aksellaster (fremme/bak) 2.800/5.125 2.800/5.070 2.800/5.125 2.800/5.070
Gir 5-trinns girkasse
Maksimal effekt/dreiemoment 129 Kw (175 PS) / 430 Nm
Minimal vendekrets vegg til vegg (m) 14,9 16,5 14,9 16,5
Hellingsvinkel (fremme/bak) 35°/25°
Bakkeklaring under akslene fremme/bak [mm] 210/185
7C15 (D) 7C18 (D)
Førerhus Komfort (2,0 m) Komfort (2,0 m)
Førerhustype/seter Enkel / 3 Dobbel / 7 Enkel / 3 Dobbel / 7
Hjulavstand (mm) 2.800 3.400 3.850 4.300 3.850* 2.800 3.400 3.850 4.300 4.750 3.850 4.750**
Bæreevne chassis (kg) 4.970 4.940 4.920 4.875 4.705 4.970 4.940 4.920 4.875 4.855 4.705 4.620
Maksimal karosserilengde 3.995 4.985 5.725 6.470 4.725 3.995 4.985 5.725 6.470 7.210 4.725 6.210
Aksellaster (fremme/bak) 3.100/5.800 3.100/5.740 3.100/5.680 3.100/5.740 3.100/5.800 3.100/5.740 3.100/5.680 3.100/5.640 3.100/5.740 3.100/5.640
Gir 5-trinns manuell girkasse, 6-trinns dobbelclutch girkasse DUONIC 5-trinns manuell girkasse, 6-trinns dobbelclutch girkasse DUONIC
Maksimal effekt/dreiemoment 110 Kw (150 PS) / 400 Nm 129 kW (175 PS) / 430 Nm
Minimal vendekrets vegg til vegg (m) 11,8 13,8 15,2 16,6 15,2 11,8 13,8 15,2 16,6 18 15,2 18
*kun tilgjengelig med manuell gir **kun tilgjengelig med DUONIC
9C18
Førerhus Komfort (2,0 m)
Førerhustype/seter Enkel / 3
Hjulavstand (mm) 3.400 3.850 4.300 4.750
Bæreevne chassis (kg) 5.985 5.950 5.935 5.895
Maksimal karosserilengde 4.985 5.725 6.470 7.210
Aksellaster (fremme/bak) 3.100/5.800
Gir 6-trinns dobbelclutch girkasse DUONIC
Maksimal effekt/dreiemoment 129 kW (175 PS) / 430 Nm
Minimal vendekrets vegg til vegg (m) 13,8 15,2 16,6 18

INDRE VERDIER.
CANTER 6,0 T DETALJERT.

FØRERHUS.
SMAL OG LETT.

Canter 6,0 t har FUSO utstyrt med den smale førerhusvarianten fra fabrikken.

  • Standard enkelt førerhus kombinerer en lav egenvekt med spesielt kompakte dimensjoner, men uten at det går utover interiørets størrelse. Med kun 1,7 m bredde har den tre fullverdige sitteplasser.

MOTOR.
STERK OG EFFEKTIV.

Canter 6,0 t har den ideelt dimensjonerte, kraftige 3-liter-motoren med 110 kW (150 HK) effekt. 

  • Turbolader med variabel turbingeometri sørger for en optimal startadferd, allerede ved lavt turtall, og konsekvent høyt dreiemoment. 
  • Den har moderne Common-Rail-teknologi og seriemessig start-stopp-funksjon. 
  • Et lukket, automatisk regenererende dieselpartikkelfilter i kombinasjon med selektiv katalytisk reduksjon (SCR) rengjør eksosen. 
  • Motoren oppfyller EURO-VI-norm (trinn E).

GIR.
MANUELL OG FUNKSJONELL.

I Canter 6,0 t monterer FUSO en 5-trinns girkasse.

  • Dette er en egenutvikling fra FUSO som har bevist seg i bruk over hele verden og med alle kravprofiler.

SIKKERHET.
BESKYTTE OG STØTTE.

Canter 6,0 t er utstyrt med forskjellige moderne hjelpe- og sikkerhetssystemer.

  • Standard er ESP, ABS, AEBS (nødbremsesystem), LDWS (filskiftevarslingssystem) og førerkollisjonspute.
  • Sideguard Assist (svingeassistent) kan fås som ekstrautstyr.
  • I tillegg til standard LED-kjørelys finnes det alternative frontlys i LED-utførelse.
  • I tillegg til ekstrautstyret passasjerkollisjonspute, øker standard bilbeltepåminnelsen passasjerenes sikkerhet.
  • En forsterket underkjøringsbeskyttelse bak gir enda bedre beskyttelse i tilfelle en påkjørsel bakfra.

FABRIKKPÅBYGG.
RASKT TILGJENGELIG OG TESTET.

For Canter 6,0 t tilbyr FUSO tresiders tipper i forskjellige utførelser, direkte fra fabrikken.

  • Tilbudet øker rask tilgjengelighet til et komplett kjøretøy.
  • Fabrikkpåbyggene, utviklet og testet av FUSO, står for maksimal kvalitet som komplett kjøretøykonsept.
  • 36 måneders garanti for chassis, drivkraftlinje og komponenter fra fabrikken inntil 100 000 km omfatter også karosseriet.
  • En god del spesialutstyr, som for eksempel en verktøykasse, kan kjøpes som ekstrautstyr.

INTERIØR.
KOMFORTABEL OG PRAKTISK.

Interiøret til Canter 6,0 t kombinerer praktisk funksjonalitet med førerorientert orientering.

  • Et trinnløst justerbart ratt for individuell tilpasning er standard.
  • Det gjennomtenkte hyllekonseptet gir oversikt og orden og har mange smarte løsninger, som for eksempel brettet på baksiden av det sammenleggbare midtsetet.
  • Elektriske vindusheiser supplerer komforten.

MER.
SOM STANDARD OG EKSTRAUTSTYR.

Porteføljen til Canter 6,0 t overbeviser med mange flere praktiske funksjoner.

  • Standard Autolight-funksjon styrer kjørelyset avhengig av lysforholdene.
  • Eksosbremsen beskytter slitedeler som klosser og skiver og avlaster bremsesystemet i lange nedoverbakker.
  • Det alternative 24 V grensesnitt og hjelpedrift tilgjengelig fra fabrikken avrunder det store utvalget.
  • Den optimerte, forsterkede fjæringen til forakselen virker positivt på kjøreegenskapene og kjørekomforten med høye foraksellaster, for eksempel med påbygget kran.
  • Et valg mellom automatisk klimakontroll eller manuelt klimaanlegg er tilgjengelig. 

EN OVERSIKT OVER ALLE CANTER MODELLER

  • VIRKELIG STØRRELSE.
    CANTER 3,5 T.

    FUSO Canter 3,5 t er ideelt egnet for bruk i byen og i nærheten av byen. De kompakte dimensjonene og bryggemåten som frontstyre uten snute gjør den smidig og enkel å manøvrere.

    CANTER 3,5 T.
  • SLANK FIGUR.
    CANTER 6,0 T.

    FUSO Canter 6,0 t er med sin 1,7 m førerhusbredde en absolutt spesialist for høye nyttelastkrav ved de minste ytre dimensjoner. Et ekte unntak på sitt område. Selv de mest krevende transportoppgaver, som kombinerer tung last med smale veier, er ingen problem for den robuste og manøvrerbare lette lastebilen.

    CANTER 6,0 T.
  • MER BITT.
    CANTER 6,5 T 4×4.

    FUSO Canter 6,5 t 4×4 er et fleksibelt og effektivt multitalent, som er optimalt egnet for bruk under skiftende betingelser og beviser sine styrker hele året rundt. Med innkoblingsbar firehjulsdrift, innkoblingsbart reduksjonsgir og selvlåsende differensial kan den tilby alt som trengs for høyere krav når det gjelder trekkraft.

    CANTER 4X4.
  • TROFAST PARTNER.
    CANTER 7,5 T.

    FUSO Canter 7,5 t er ganske enkelt det beste valget for (nesten) hver jobb, for de overbevisende nøkkeldataene gjør den til det ideelle kjøretøy for nesten all logistisk bruk. Nesten 5 t chassislastkapasitet, alle 6 tilgjengelige hjulavstander å velge mellom og det ideelle interiørkonseptet med en utmerket gjennomgangsbredde er absolutt praktisk.

    CANTER 7,5 T.
  • TYDELIG SPRÅK.
    CANTER 8,55 T.

    FUSO Canter 8,55 t med omtrent 6 t chassislastkapasitet og en tillatt totalvekt (GVW) på inntil 12,05 t tilbyr en utmerket nyttelastbalanse. Standard montert DUONIC® 2.0 dobbelclutch girkasse gir en komfortabel kjørefølelse og smidig girskifte, uten avbrudd i trekkraften.

    CANTER 8,55 T.
  • NEXT GENERATION eCANTER.

    Med tolv års kontinuerlig utviklingsarbeid gjorde FUSO alvor av sin fremtidsvisjon, utslippsfri kjøring. Den teknisk helt fungerende, kjøreklare Canter E-Cell prototypen i år 2010 var bare begynnelsen. I år 2016 ble den første eCanter presentert. Som den første helelektriske lastebilen noensinne, gikk denne i liten serieproduksjon i 2017 og har vært i bruk av ulike flåtekunder siden 2018.

    eCANTER.
  • VIRKELIG STØRRELSE.
    CANTER 3,5 T.

    FUSO Canter 3,5 t er ideelt egnet for bruk i byen og i nærheten av byen. De kompakte dimensjonene og bryggemåten som frontstyre uten snute gjør den smidig og enkel å manøvrere.

    CANTER 3,5 T.
  • SLANK FIGUR.
    CANTER 6,0 T.

    FUSO Canter 6,0 t er med sin 1,7 m førerhusbredde en absolutt spesialist for høye nyttelastkrav ved de minste ytre dimensjoner. Et ekte unntak på sitt område. Selv de mest krevende transportoppgaver, som kombinerer tung last med smale veier, er ingen problem for den robuste og manøvrerbare lette lastebilen.

    CANTER 6,0 T.
  • MER BITT.
    CANTER 6,5 T 4×4.

    FUSO Canter 6,5 t 4×4 er et fleksibelt og effektivt multitalent, som er optimalt egnet for bruk under skiftende betingelser og beviser sine styrker hele året rundt. Med innkoblingsbar firehjulsdrift, innkoblingsbart reduksjonsgir og selvlåsende differensial kan den tilby alt som trengs for høyere krav når det gjelder trekkraft.

    CANTER 4X4.
  • TROFAST PARTNER.
    CANTER 7,5 T.

    FUSO Canter 7,5 t er ganske enkelt det beste valget for (nesten) hver jobb, for de overbevisende nøkkeldataene gjør den til det ideelle kjøretøy for nesten all logistisk bruk. Nesten 5 t chassislastkapasitet, alle 6 tilgjengelige hjulavstander å velge mellom og det ideelle interiørkonseptet med en utmerket gjennomgangsbredde er absolutt praktisk.

    CANTER 7,5 T.
  • TYDELIG SPRÅK.
    CANTER 8,55 T.

    FUSO Canter 8,55 t med omtrent 6 t chassislastkapasitet og en tillatt totalvekt (GVW) på inntil 12,05 t tilbyr en utmerket nyttelastbalanse. Standard montert DUONIC® 2.0 dobbelclutch girkasse gir en komfortabel kjørefølelse og smidig girskifte, uten avbrudd i trekkraften.

    CANTER 8,55 T.
  • NEXT GENERATION eCANTER.

    Med tolv års kontinuerlig utviklingsarbeid gjorde FUSO alvor av sin fremtidsvisjon, utslippsfri kjøring. Den teknisk helt fungerende, kjøreklare Canter E-Cell prototypen i år 2010 var bare begynnelsen. I år 2016 ble den første eCanter presentert. Som den første helelektriske lastebilen noensinne, gikk denne i liten serieproduksjon i 2017 og har vært i bruk av ulike flåtekunder siden 2018.

    eCANTER.

FØRSTE ADRESSE.
CANTER FORHANDLER- OG VERKSTEDNETTVERK.

FUSO Canter er et produkt fra Daimler Truck AG og er tilgjengelig i 32 europeiske land.
Over 800 støttepunkter til Mercedes-Benz servicenettverket i Europa tilbyr rådgivning,
salg, vedlikehold, reparasjon og alle tjenester angående Canter i toppkvalitet.

PDFs & Guidebooks

TEKNISKE DATAARK CANTER 6,0 TONN

0 - 0 av 0 filer

YTTERLIGERE INFORMASJON. MER OM CANTER.