Beklager. Vi fant ingenting.

  • SISTE MIL. MED FUSO eCANTER BYGGER POSTNL UT UTSLIPPSFRI LOGISTIKK I BYEN.

POSTNL REALISERER MED SIN HELELEKTRISKE FUSO eCANTER DEN IDELLE VERSJONEN AV DISTRIBUSJONSTRAFIKK I SENTRUM – LOKALT UTSLIPPSFRITT OG STILLE SOM EN MUS.

Ideen bak leveringstjenesteinitiativet Stadslogistiek er å gjøre leveringstrafikken i nederlandske byer mer intelligent og bærekraftig med en praktisk løsning. Konseptet som PostNL omsetter sammen med sine partnere, nå blant annet i Den Haag og Maastricht, er egentlig ganske enkel: Enkelte innen distribusjonstrafikk i sentrum settes målrettet sammen og avvikles med en helt elektrisk drevet lastebil.

FOR MENNESKENE I BYEN BETYR DET PRINSIPIELT MINDRE TRAFIKK OG MINDRE FORURENSNINGER OG STØYUTSLIPP, NOE SOM SETTES LIKT MED Å FÅ MER LIVSKVALITET.

UTSLIPPSFRI FUSO eCANTER OVERTAR LEVERINGER I SENTRUM

Kundene til Stadslogistiek er bedrifter med sete i bysentrum, hvor det vanligvis kjører flere forskjellige leveringskjøretøy om dagen. Dette er stedet konseptet til PostNL satser på. Partnere til initiativet er lokale spedisjonsbedrifter som har logistikkflater eller lagre trafikkteknisk gunstig i kanten av byen. Der oppstod såkalte Green City Hubs, som ny sentral leveringsadresse for alle leverandører. I stedet for å kjøre til kundene direkte i byen, leverer de nå der.

Dermed reduseres antall kjøretøy som er på vei den siste milen inn i sentrum. For menneskene i byen betyr det prinsipielt mindre trafikk og mindre forurensninger og støyutslipp, noe som settes likt med å få mer livskvalitet. For å forsterke den bærbare effekten enda mer, bruker PostNL seks lokalt utslippsfrie FUSO eCanter for leveringene.

Typisk transportgods er vanlige forbruksmaterialer som papir for skrivere, kaffeforråd eller sanitære artikler for kunder som butikker, rådhus, myndigheter eller forsikringskontorer. Alle varer som går til samme adresse, samme kunder, sorterer Stadslogistiek om og pakker de på paller eller traller. Herfra overtar FUSO eCanter.

FUSO eCANTER FORENER NYTTELAST OG BÆREKRAFT

Den helelektriske lette lastebilen tilbyr en overbevisende kombinasjon av lokal utslippsfri transport og sterk nyttelast. Med en tillatt totalvekt på 7,49 tonn kan die eCanter ta opp inntil 3,5 tonn last. De er utstyrt med en stabil koffert med en praktisk løfteplattform, som gjør at sjåførene enkelt kan losse nesten hvor som helst.

Med en vendekrets på bare 13,8 meter (sporkrets 12 meter), er eCanter ideell for bruk i travle bysentrum med begrensede trafikkområder, og rekkevidden på 100 kilometer dekker på en pålitelig måte Stadslogistieks behov i distribusjonstrafikk i sentrum. Om kvelden kjører eCanter tilbake til sine Green City Hubs, hvor de lader om natten og starter på en ny runde med nye varer om morgenen.

 

eCANTER OVERBEVISER KUNDER GLOBALT

FUSO eCanter i tjeneste for PostNL er seks av totalt 18 leverte eCantere i Nederland. I tillegg til Nederland satser for eksempel også den irske postbedriften An Post og Deutsche Post DHL på den første helt elektrisk drevne lastebilen fra serieproduksjon.

eCanter, som i liten serie for det europeiske og amerikanske markedet går av FUSO fabrikkens bånd i portugisiske Tramagal, er allerede kjente som pålitelige varebiler i mange land i forskjellige bransjer. I mellomtiden er globalt mer enn 180 FUSO eCanter i daglig bruk, blant annet i byer som New York, Los Angeles, Tokyo, Berlin, London, Amsterdam, Paris, København, Dublin og Lisboa.