Beklager. Vi fant ingenting.

  • NEXT GENERATION eCANTER 7,49 T.
    ELEKTRISK FOR HVER DAG.

    Oversikt, tekniske data, utstyrsdetaljer

logo
AC- OG DC-LADING.
AC inntil 22 kW,
DC inntil 104 kW
INNTIL 200 KM REKKEVIDDE.
Helelektrisk og pålitelig.
3,7 T MAKS. CHASSISLASTKAPASITET.
Topp nyttelast med 0 utslipp.

LOGISK ALTERNATIV.
NEXT GENERATION eCANTER 7,49 T.

7C15e / 7C18e

Next Generation eCanter 7,49 t er som helelektrisk drevet lett lastebil, det beste valget for (nesten) hver jobb. Lokalt utslippsfri i kombinasjon med sine overbevisende nøkkeldata gjør den til et ideelt kjøretøy for nesten alle logistiske anvendelser.

Med batteripakke i størrelse L har den inntil 200 km rekkevidde */** og er mer enn i stand til å takle den gjennomsnittlige daglige bruksprofilen til en typisk 7,5 tonns lastebil over den siste milen. Også når det gjelder det praktiske har ikke Next Generation eCanter tapt noe gjennom sin elektrifisering. Helt manøvrerbar, takket være kompakte dimensjoner med samtidig maksimale lastevolumer, utmerker den akkurat som dieselvarianten – med en karosserilengde på 7,2 m har også Next Generation eCanter over inntil 15 plasser for paller.

FUSO tilbyr den med fire forskjellige hjulavstander – 3 400 mm, 3 850 mm, 4 450 mm og 4 750 mm – og utstyrer den med batteripakker i M (inntil 140 km rekkevidde) og L (inntil 200 km rekkevidde) – avhengig av valgt hjulavstand.

Med en hjulavstand på 4 450 mm og utstyrt med L-batteriet, har Next Generation eCanter også 3 740 kg maksimal chassislastkapasitet. Det er kun minimalt mindre enn sammenlignet 7,5-tonn med dieseldrift – men denne er lokalt CO2-fri, støyfattig, ikke påvirket av utslippsrelaterte kjøreforbud og bærekraftig.

TEKNISKE DATA.
NEXT GENERATION eCANTER 7,49 T I TALL.

4S15e
Førerhus Standard (1,7m)
Førerhustype/seter Enkel / 3
Batterialternativer S (41,3 kWh) S (41,3 kWh) S (41,3 kWh) M (82, 6 kWh)
Ladekapasitet AC - langsom lading max.11 kW  max.11 kW  max.11 kW  max. 22 kW
Ladekapasitet DC - hurtig lading max. 70 kW max. 70 kW max. 70 kW max. 104 kW
Hjulavstand (mm) 2.500 2.800 3.400 3.400
Bæreevne chassis (kg) 1.695 1.690 1.670 1.190
Maksimal karosserilengde 3.500 3.995 4.985 4.985
Aksellaster (fremme/bak) 2.600 / 4.500
Effekt/ytelse 110 kW max. (85 kW cont.)
Minimal vendekrets vegg til vegg (m) 10,8 12 14 14
4C15e
Førerhus Komfort (2,0 m)
Førerhustype/seter Enkel / 3
Batterialternativer S (41,3 kWh) S (41,3 kWh) M (82,6 kWh)
Ladekapasitet AC - langsom lading max. 11 kW max. 11 kW max. 22 kW
Ladekapasitet DC - hurtig lading max. 70 kW max. 70 kW max. 104 kW
Hjulavstand (mm) 2.800 3.400 3.400
Bæreevne chassis (kg) 1.550 1.530 1.060
Maksimal karosserilengde 3.995 4.985 4.985
Aksellaster (fremme/bak) 2.600 / 4.500
Effekt/ytelse 110 kW max. (85 kW cont.)
Minimal vendekrets vegg til vegg (m) 11,6 13,4 13,4
6S15e
Førerhus Standard (1,7m)
Førerhustype/seter Enkel / 3
Batterialternativer S (41,3 kWh) S (41,3 kWh) S (41,3 kWh) M (82, 6 kWh)
Ladekapasitet AC - langsom lading max.11 kW  max.11 kW  max.11 kW  max. 22 kW
Ladekapasitet DC - hurtig lading max. 70 kW max. 70 kW max. 70 kW max. 104 kW
Hjulavstand (mm) 2.500 2.800 3.400 3.400
Bæreevne chassis (kg) 3.445 3.440 3.420 2.930
Maksimal karosserilengde 3.500 3.995 4.985 4.985
Aksellaster (fremme/bak) 2.600 / 4.500
Effekt/ytelse 110 kW max. (85 kW cont.)
Minimal vendekrets vegg til vegg (m) 10,8 12 14 14
7C18e
Førerhus Komfort (2,0 m)
Førerhustype/seter Enkel / 3
Batterialternativer M (82,6 kWh) M (82,6 kWh) M (82,6 kWh) L (123,9 kWh) M (82,6 kWh) L (123,9 kWh)
Ladekapasitet AC - langsom lading max. 22 kW max. 22 kW max. 22 kW max. 22 kW max. 22 kW max. 22 kW
Ladekapasitet DC - hurtig lading max. 104 kW max. 104 kW max. 104 kW max. 104 kW max. 104 kW max. 104 kW
Hjulavstand (mm) 3.400 3.850 4.450 4.450 4.750 4.750
Bæreevne chassis (kg) 4.210 4.185 4.170 3.650 4.110 3.660
Maksimal karosserilengde 4.985 5.728 6.718 6.718 7.213 7.213
Aksellaster (fremme/bak) 3.100 / 5.990
Effekt/ytelse 129 kW max. (110 kW cont.)
Minimal vendekrets vegg til vegg (m) 14,4 16 18 18 19 19
9C18e
Førerhus Komfort (2,0 m)
Førerhustype/seter Enkel / 3
Batterialternativer M (82,6 kWh) M (82,6 kWh) M (82,6 kWh) L (123,9 kWh) M (82,6 kWh) L (123,9 kWh)
Ladekapasitet AC - langsom lading max. 22 kW max. 22 kW max. 22 kW max. 22 kW max. 22 kW max. 22 kW
Ladekapasitet DC - hurtig lading max. 104 kW max. 104 kW max. 104 kW max. 104 kW max. 104 kW max. 104 kW
Hjulavstand (mm) 3.400 3.850 4.450 4.450 4.750 4.750
Bæreevne chassis (kg) 5.155 5.100 5.075 4.645 5.015 4.615
Maksimal karosserilengde 4.985 5.728 6.718 6.718 7.213 7.213
Aksellaster (fremme/bak) 3.400 / 5.990
Effekt/ytelse 129 kW max. (110 kW cont.)
Minimal vendekrets vegg til vegg (m) 14,4 16 18 18 19 19

INDRE VERDIER.
NEXT GENERATION eCANTER 7,49 T DETALJERT.

FØRERHUS.
BRED OG KOMFORTABEL.

FUSO utstyrer Canter 8,55 t på fabrikken med komfort-enkelt førerhus.

  • Det er 1 995 mm bredt og kombinerer kompakte ytre dimensjoner med et generøst interiør. Komfort-enkelt førerhus har tre sitteplasser.

DRIVENHET.
ELEKTRISK OG EFFEKTIV.

Next Generation eCanter 7,49 t har en svært effektiv elektrisk drivenhet EDM (Electric Drive Module), som settes sammen av eMotor og eAksel.

  • Den nye toppmoderne eMotor med permanentmagnetisk synkrondrev og vannkjøling ble utviklet av Bosch.
  • Med 430Nm / 129kW (topp) og 250Nm /110kW (permanent) er den sterk og svært effektiv. Den gir omregnet 175 HK og maksimalt turtall er 15 000 o/min.
  • Den integrerte formen med vekselretter fører til en optimalisert størrelse. Ytterligere høyspenningskabler faller bort, vedlikeholdet reduseres.
  • Vannkjølingssystemet reduserer kostnadene og øker effektiviteten, sammenlignet med oljekjølingssystemer.
  • eMotor tilbyr et høyere dreiemoment over turtallsområdet når det trengs, men er likevel roligere, jevnere og har mindre vibrasjoner.
  • Den toppmoderne eAksel-teknologien gjør det mulig med en kompakt drivkraftlinje med integrert differensial og uten kardangaksel.

BATTERIPAKKER.
MEDIUM OG LARGE.

FUSO utstyrer Next Generation eCanter 7,49 t med to forskjellige batteripakkemuligheter, M-Pack og L-Pack, avhengig av valgt hjulavstand.

  • LFP-batteriene (litium-jern-fosfat) er mindre avhengig av råstoffer som nikkel, kobolt eller mangan. De har en lengre levetid og gjelder generelt som sikre.
  • Nominell kapasitet på batteriene er på 83,6 kWh (M, inntil 140 km rekkevidde) og 123,9 kWh (L, inntil 200 km rekkevidde). */**
  • Batteriet gjør det mulig å bruke overgjennomsnittlig 94 % av nominell kapasitet.
  • Et effektivt vannkjølingssystem holder batteriet alltid på optimal temperatur og påvirker dermed levetiden til batteriet positivt.
  • Ved defekt eller skade er det enkelt å bytte batteri.

REKKEVIDDEØKNING.
AKTIV OG PASSIV.

Next Generation eCanter 7,49 t har forskjellige funksjoner som bidrar til å maksimere rekkevidden.

  • Fire forskjellige restitusjonsmoduser hjelper føreren med å regenerere bremseenergi, som deretter mates tilbake til batteriet, og dermed øke rekkevidden.
  • En spesiell, alternativ rekkeviddepakke med enkelte oppvarmbare komponenter som ratt, frontrute og førersete som bruker lite energi, beskytter batteriene sammenlignet med kupévarmeren.

LADELØSNINGER.
KOMPATIBEL OG PRAKTISK.

Next Generation eCanter 7,49 t er utstyrt med både AC- og DC-ladeteknikk og er kompatibel med alle nettspenninger i alle viktige markeder.

  • I motsetning til andre elektriske lastebiler, kreves det ikke nødvendigvis en kostnadskrevende DC-ladestasjon (høyytelseslading).
  • Oppbygging av en AC-ladeinfrastruktur (vekselstrøm) er enklere og billigere.
  • Ladeeffekten ved AC-lading er på 22 kW (M- og L-batteri). En 8 meter lang ladekabel for tilsvarende ladepunkter er standard.
  • Avhengig av ladekapasitet og størrelsen på batteripakken er gjennomsnittlig ladetid ved AC-lading mellom 3,5 og 5 timer. ***
  • En passende AC-wallbox fra Siemens kan kunden bestille direkte av sin FUSO-forhandler.
  • For DC-lading med en inngangseffekt på 104 kW er gjennomsnittlig ladetid mellom 30 minutter og 1,5 timer. ***
  • Det er mulig å låse opp ladekontakten ved ladeuttaket. Tilgang til førerhuset er dermed ikke nødvendig.
  • Kjøretøymenyfunksjonen SoC (State of Charge) støtter en optimert ladestrategi, som reduserer ladetiden og er basert på førerens bruksdata. I tillegg kan en målverdi (Target SoC) bestemmes, som avslutter ladingen automatisk når denne oppnås.

RÅDGIVNING.
INDIVIDUELT OG OMFATTENDE.

FUSO tilbyr kundene til Next Generation eCanter 7,49 t et helhetlig eMobility-konsept som inkluderer omfattende rådgivning og hjelp, om ønskelig.

  • Gjennom en spesiell analysebetrakning av de totale driftskostnadene kan FUSO-forhandlere tilby kundene en helt individuell beregning av drift av eCanter.
  • Med hjelp av Daimler Truck Incentive Tools kan FUSO-forhandlere tilby kundene sine et omfattende overblikk over insentiver og fordeler som spesifikk statlig finansiering i deres respektive land. Dette kan for eksempel gjelde anskaffelse, ladeinfrastruktur, skattereduksjon eller bompengefritak.
  • FUSO tilbyr også støtte med byråkratisk behandling i samarbeid med en spesialisert tjenesteleverandør.
  • Gjennom et strategisk partnerskap med Siemens og ENGIE kan kundene få omfattende rådgivning angående DC-ladeinfrastruktur og få en komplett servicepakke. Fra ladeteknikk over installasjon til tilpassing med nettverksoperatøren.

HØYSPENNINGSSYSTEM.
SIKRET OG BESKYTTET.

Next Generation eCanter 7,49 t er utstyrt med spesifikke beskyttelsesinnretninger for elektriske kjøretøy.

  • En crashsensor deaktiverer høyspenningssystemet automatisk ved ulykker.
  • Med nødstoppbryter kan høyspenningssystemet deaktiveres mekanisk for vedlikehold eller i nødsituasjoner.
  • Vadedybden til eCanter er på 300 mm. Høyspenningsbatteriet avleverer ikke strøm, dersom det kommer under vann. Alle elektriske komponenter er tettet og er ikke farlige for føreren eller andre.
  • Batteriene er beskyttet mot å renne ut ved interne skader. Ved skade stopper installerte sikkerhetsprotokoller ladeprosessen til kjøretøyet.
  • Den automatiske integritetskontrollen tester alle høyspenningskomponenter for spenningstap med en testspenning på 55 Volt. Prosessen tar mindre enn et sekund. Dersom kontrollen konstaterer en uregelmessighet, så kan ikke høyspenningssystemet starte.

SIKKERHET.
BESKYTTE OG STØTTE.

Next Generation eCanter 7,49 t er utstyrt med forskjellige moderne hjelpe- og sikkerhetssystemer.

  • Som standard finnes ABS, ESP, samt Active Brake Assist (nødbremsesystem), LDWS (filskiftevarslingssystem), Active Sideguard Assist (svingeassistent) og førerkollisjonspute.
  • Den nye elektriske standard parkeringsbremsen sikrer kjøretøyet mot å rulle bort.
  • LED-kjørelys, LED-frontlys og LED-baklys er standard. LED-lyskasterne er 30 % lysere enn halogenmodeller og bruker mindre energi. LED-baklysene øker energieffektiviteten og understreker det friske og moderne designet.
  • Standard Autolight-funksjon styrer kjørelyset avhengig av lysforholdene.
  • Standard er også den kamerastøttede, intelligente fjernlysassistenten, som automatisk styrer fjern- og nærlys.
  • AVAS (Accoustic Vehicle Alert System) lager kunstige kjøretøylyder og varseltoner under kjøring og rygging, slik at andre trafikanter advares.
  • En alternativ underkjøringsbeskyttelse bak gir enda bedre beskyttelse i tilfelle en påkjørsel bakfra.

PÅBYGGSMULIGHETER.
MANGFOLDIG OG PASSNØYAKTIG.

Next Generation eCanter 7,49 t er svært påbyggsvennlig og er egnet for nesten hvert logistiske krav.

  • De nye batteripakkene sitter i midten av chassis, takket være de optimerte størrelsene, og gir dermed plass for påbygg.
  • Vanlige påbygg som kofferter (med og uten løfteplattform), kjølekofferter, drikkevaretransportere, planflater og tippere kan enkelt implementeres på den elektriske, lette lastebilen.
  • Påbyggspesialister fra FUSO hjelper selvsagt eCanter kunder med å finne det ideelle påbygget for deres bruksformål og å finne den passende påbyggprodusenten.
  • Next Generation eCanter er spesielt påbyggsvennlig og kompatibel takket være tilleggsutstyret med mekaniske hjelpedrev som leverer aggregater, som for eksempel en kjølekompressor.
  • Et alternativt 24 V grensesnitt er også tilgjengelig for eCanter.
  • Påbyggprodusenter må ikke skape innlemming i FUSO-høyspenningssystem eller skaffe spesielle CAN-forbindelser.

INTERIØR.
MODERNE OG PRAKTISK.

Interiøret til Next Generation eCanter 7,49 t kombinerer praktisk funksjonalitet med en førerorientert orientering.

  • Next Generation eCanter har et Smart-Key-System for åpning og en motor-start-stopp-bryter for å starte eller stoppe.
  • Det nye heldigitale IPS LCD-kombinasjonsinstrumentet gir en optimal oversikt over funksjoner som speedometer, kilometerteller, batteristatusvisning, restitusjonsvisning og mer.
  • For mer komfort under ladeprosessen sørger en ladestopptast, en ladetidvisning og en LED-ladestatusvisning.
  • Standard multifunksjonsratt med taster for styring av LCD-displayet, kan stilles trinnløst inn for individuell tilpassing.
  • Valg av girmodus (fremover, nøytral, bakover) gjøres via en elektronisk girspak. En tilleggsfunksjon er valg av restitusjonsnivå.
  • Standard komfortabelt, ergonomisk førersete fra Isringhausen.
  • Helautomatisk klimaanlegg som standard.
  • Elektriske vindusheiser supplerer komforten.

KJØRE.
KOMFORTABELT OG DYNAMISK.

Som elektrisk kjøretøy har Next Generation eCanter 7,49 t typiske kjennetegn som gjør kjøringen behagelig, komfortabel og dynamisk.

  • Skifting med ett gir eliminerer behovet for å skifte gir og betjene clutchen.
  • Komforten øker med stillegående, jevn og smidig håndtering, og akselerasjonen er nesten sømløs uten forstyrrelser i bevegelse eller dreiemoment.
  • E-drivteknologien sikrer dynamisk respons og direkte akselerasjon ved start.
  • En elektronisk bryter forenkler betjening av den nye integrerte, elektronisk styrte parkeringsbremsen.

SERVICE.
UKOMPLISERT OG KVALITATIVT.

Som et modent serieprodukt utmerker Next Generation eCanter 7,49 t seg gjennom sin servicevennlighet. Dette gjelder tekniske komponenter, men også selve vedlikeholdet.

  • Det store servicenettverket med Mercedes-Benz verksteder og FUSO-partnere garanterer den vanlige servicekvaliteten, som kunder kjenner fra sine dieselkjøretøy, for Next Generation eCanter.
  • Hver batteripakke har en vedlikeholdsluke for enkel tilgang til elektroniske styringskomponenter. Disse lar seg skifte enkeltvis ved defekter.
  • Plasseringen av den nye batteripakken reduserer antall lagre kabler og øker dermed vedlikeholdsvennligheten.
  • Service på eAksel-aggregatet er enklere og vedlikeholdskostnadene er lavere. Det kompliserte vedlikeholdet av girkassen faller bort.

* Rekkeviddeopplysningene baserer på testresultater under reduserte testbetingelser. Strømforbruket (EE) kan variere, alt etter ytre betingelser som f.eks. last, kjørestil, vær, batteriets alder og kjøretøysalternativer. Derfor er rekkevidden en vurdering som er avhengig av individuell bruk av kjøretøyet og de eksterne faktorene. Virkelig rekkevidde kan ligge under eller over oppgitt verdi.

** Verdiene ble formidlet under følgende betingelser: Belastningstilstand på 50 % nyttelast, påbygg er koffertpåbygg, omgivelsestemperatur på 20 °C og en gjennomsnittlig alder på batteriet.

*** Ladetiden er avhengig av forskjellige faktorer som ladekapasiteten til kjøretøyet, ladekapasiteten til ladestasjonen, ladetilstand (SoC) til batteriet, samt omgivelses- og batteritemperatur. Verdiene beror på internt formidlende erfaringsverdier under optimale betingelser på 20 °C omgivelsestemperatur.

EN OVERSIKT OVER ALLE eCANTER MODELLER.

  • 4,25 T NEXT GENERATION eCANTER.

    Next Generation eCanter 4,25 t er det bærekraftige alternativet for bruk i byen og i nærheten av byen. Den tar alt med, som allerede utmerket FUSO Canter som en ekte, lett lastebil, og dette lokalt utslippsfritt og helelektrisk drevet.

    eCANTER 4,25 T.
  • 6,0 T NEXT GENERATION eCANTER.

    Next Generation eCanter 6,0 t er takket være sine kompakte dimensjoner en ekte spesialist for krevende transportoppgaver på smale veier – og dette støyfattig og lokalt utslippfritt. For bruk i kommunalt område er den det bærekraftige alternativet.

    eCANTER 6,0 T.
  • 7,49 T NEXT GENERATION eCANTER.

    Next Generation eCanter 7,49 t er som helelektrisk drevet lett lastebil, det beste valget for (nesten) hver jobb. Lokalt utslippsfri i kombinasjon med sine overbevisende nøkkeldata gjør den til et ideelt kjøretøy for nesten alle logistiske anvendelser.

    eCANTER 7,49 T.
  • 8,55 T NEXT GENERATION eCANTER.

    Next Generation eCanter 8,55 t er det helt elektrisk drevne alternativet når det gjelder litt tyngre transportoppgaver, i tillegg til å være utslippsfri lokalt.

    eCANTER 8,55 T.
  • 4,25 T NEXT GENERATION eCANTER.

    Next Generation eCanter 4,25 t er det bærekraftige alternativet for bruk i byen og i nærheten av byen. Den tar alt med, som allerede utmerket FUSO Canter som en ekte, lett lastebil, og dette lokalt utslippsfritt og helelektrisk drevet.

    eCANTER 4,25 T.
  • 6,0 T NEXT GENERATION eCANTER.

    Next Generation eCanter 6,0 t er takket være sine kompakte dimensjoner en ekte spesialist for krevende transportoppgaver på smale veier – og dette støyfattig og lokalt utslippfritt. For bruk i kommunalt område er den det bærekraftige alternativet.

    eCANTER 6,0 T.
  • 7,49 T NEXT GENERATION eCANTER.

    Next Generation eCanter 7,49 t er som helelektrisk drevet lett lastebil, det beste valget for (nesten) hver jobb. Lokalt utslippsfri i kombinasjon med sine overbevisende nøkkeldata gjør den til et ideelt kjøretøy for nesten alle logistiske anvendelser.

    eCANTER 7,49 T.
  • 8,55 T NEXT GENERATION eCANTER.

    Next Generation eCanter 8,55 t er det helt elektrisk drevne alternativet når det gjelder litt tyngre transportoppgaver, i tillegg til å være utslippsfri lokalt.

    eCANTER 8,55 T.

FØRSTE ADRESSE.
CANTER FORHANDLER- OG VERKSTEDNETTVERK.

FUSO Canter er et produkt fra Daimler Truck AG og er tilgjengelig i 32 europeiske land.
Over 800 støttepunkter til Mercedes-Benz servicenettverket i Europa tilbyr rådgivning,
salg, vedlikehold, reparasjon og alle tjenester angående Canter i toppkvalitet.

PDFs & Guidebooks

Tekniske dataark eCanter 7,49 tonn

0 - 0 av 0 filer

YTTERLIGERE INFORMASJON. MER OM CANTER.