Beklager. Vi fant ingenting.

  • GRØNN TOMMEL OPP. FUSO CANTER OVERBEVISER GALA-BYGGPROFFENE HOS SCHELLHEIMER GMBH.

DIE SCHELLHEIMER GARTEN- UND LANDSCHAFTSBAU GMBH GJØR REALITET AV HAGEDRØMMENE TIL KUNDENE SINE. FOR TRANSPORTOPPGAVER SATSER GALABAU-PROFFER PÅ FUSO CANTER.

Bak den minimalistiske forkortelsen GaLaBau skjuler det seg en ganske allsidig bransje. Det ser man senest når man ser på porteføljen til Schellheimer GmbH fra Wilpoldsried i nærheten av Kempten i Allgäu. Administrerende direktør Lars Schellheimer og hans team vet nøyaktig hva som er viktig når man planlegger og designer en hage. De er kjent med alle tenkelige typer planter, er eksperter på å ta vare på dem og ikke bare grønne hager eller parker med dem, men også tak eller fasader. Asfaltering av stier, bygging av murer, installering av belysning og til og med opprettelse av dammer og naturlige bassenger og mye mer er også en del av tilbudet.

DET ENKLE VEDLIKEHOLDET HAR BEGEISTRET OSS I FLERE TIÅR. AVGJØRELSEN OM OGSÅ INSTALLERE ET TILTENDE FØRERHUS PÅ EN LITEN LASTBIL VAR VEIVISENDE ETTER MIN MENING. DET VAR GODT TENKT!
Lars Schellheimer, administrerende direktør Schellheimer GmbH

ALLSIDIGE KJØRETØYKONSEPTER FOR ALLSIDIGE GALABAU-PROFFER

De allsidige proffene behøver derfor et like allsidig kjøretøykonsept for sine transportoppgaver. Da passer det bra at FUSO Canter er et ekte “naturtalent” som kan hjelpe GaLaBau med den ideelle konfigurasjonen til hver bruk. Med sitt praktiske design, høye lastekapasitet, manøvrerbarhet, tre kraftige motorvarianter, billignende drifts- og kjørekomfort, et stort antall påbyggmuligheter og topp service, tilbyr den en attraktiv totalpakke. Det gjør Canter økonomisk svært interessant for en bransje der transport spiller en viktig rolle, men samtidig er en kostnadsfaktor som må tas i betraktning.

Lars Schellheimer, som leder familiebedriften i andre generasjon, har lenge vært overbevist av FUSO Canter: Det enkle vedlikeholdet har begeistret oss i flere tiår. Avgjørelsen om også installere et tiltende førerhus på en liten lastebil var veivisende etter min mening. Det var godt tenkt!” Den første 3,5 tonneren i vognparken etterlot seg åpenbart et godt inntrykk. Førerhuset som kan tiltes, som ikke var en selvfølge for mindre lastebiler på den tiden, gjorde det mulig å fylle på motorolje eller bremsevæske selv, uten problemer.

FUSO CANTER TILPASSER SEG SKIFTENDE KRAV

I dag er FUSO Canter med et treveis tipp-påbygg på veien i knallgrønt for Schellheimer GmbH. Ikke minst på grunn av den stadig mer omfattende porteføljen av aktiviteter som tilbys av landskaps- og hagespesialisten og hans team gjennom årene, stoler Lars Schellheimer først og fremst på den høye nyttelasten til den robuste 7,5 t Canter for sine nåværende kjøretøy. De gjør det mulig å trekke tunge tilhengere: Hvis vi allerede på første tur til byggeplassen om morgenen kan laste løsgods fra lageret vårt, sparer vi tid og penger. Det samme gjelder dagens siste utgraving.”

Med sine fem vektklasser fra 3,5t til 8,55t dekker Canter akkurat den lette tonnasjen som er spesielt populær innen hage- og landskapsarbeid. Den er førstevalget når en transporter er for liten, men en tung lastebil er for mye.

Mens Canter-sjåførene på Schellheimer trenger et lastebilførerkort klasse C1E for den ekstra nyttelasten, er FUSO Canter spesielt populær blant mange bedrifter innen hage- og landskapsarbeid, spesielt i 3,5 t-varianten. Inntil tillatt totalvekt på 3,5t kan den kjøres med førerkort klasse B og med utvidelse til klasse BE kan du til og med feste tilhenger med inntil 3,5t (GVW).

KJØREFØLELSE OG TEKNIKK STEMMER I FUSO CANTER

Apropos, at FUSO lar seg kjøre nesten like behagelig som en personbil, hører Lars Schellheimer ofte fra sine medarbeidere, også 7,5-tonns varianten. Alternativ automatisk DUONIC® 2.0-dobbelclutch girkasse med seks gir gjør kjøringen enda mer behagelig og lettere. I tillegg kommer den effektive og miljøvennlige motoren, som alltid får Canter raskt fra en byggeplass til den neste. Avhengig av tonnasje er 130 HK, 150 HK eller 175 HK tilgjengelig. Et lukket og vedlikeholdsfritt dieselpartikkelfilter er i alle motorvarianter. Den automatiske regenereringen av partikkelfilteret fungerer pålitelig, noe Canter-sjåførene hos Schellheimer kan bekrefte av egen erfaring.

7,5-tonners varianten i Schellheimer vognparken har det to meter brede komfort-førerhuset. Ønsker du at dimensjonene skal være litt mer kompakte, kan du konfigurere din Canter i 3,5t og 6t variantene med det smale, 1,7 meter brede enkelt-førerhuset. Hvis du ikke liker disse to alternativene fordi du foretrekker å transportere materiell og mannskap samtidig, vil Canter med 3,5 t eller 7,5 t som komfort-dobbelt førerhus med seks eller syv seter absolutt passe deg.

FUSO Canter er ikke bare imøtekommende i bredden, men også i lengden. Seks hjulavstander, alt etter tonnasje, mellom 2 500 mm og 4 750 mm gir mange kombinasjonsmuligheter. Passende påbygg med planflater og tippere, klassikerne for bruk i hage- og landskapsarbeid, fås raskt direkte fra fabrikken. Et 24-volts grensesnitt og hjelpedrev for tilkobling av hydrauliske pumper eller kompressorer er også på Canters liste over alternativer. Ytterligere individuelle justeringer, for eksempel solskjerm eller praktisk verktøykasse for utstyr og verktøy, er mulig.

KUNDENÆRHET OG PRAKTISK SERVICE INKLUDERT MED CANTER

Det gleder Lars Schellheimer at Canter virkelig lar seg konfigurere så individuelt: “Vi er svært glade over å kunne tilpasse kjøretøyene etter våre behov. Med dette mangfoldet av varianter behøver vi også noen som kan gi oss faglige råd. Heldigvis hjelper medarbeiderne til Mercedes-Benz oss.” Medarbeiderne hos Mercedes-Benz Vertriebspartner Autohaus Allgäu GmbH & Co. KG i Kempten gjør ikke bare en god jobb med å gi råd før kjøp eller leasing, men også ettersalgsteamet har overbevist hage- og landskapsarbeideren. Verkstedet til den ansvarlige avdelingen tilbyr svært kundeorienterte åpningstider, som enkelt kan kombineres med arbeidstiden til hans bedrift. “Vi er svært fornøyd med servicen til Mercedes-Benz. Avdelingen som hjelper oss arbeider til kl. 22 i hverdagene og til kl. 16 om lørdagene. Det er svært viktig for oss, for vi har kjøretøyene for det meste først tilgjengelig fra fredag ettermiddag, sier Lars Schellheimer.