Beklager. Vi fant ingenting.

  • CANTER 8,55 T.
    KLAR FOR VANSKELIGE TILFELLER.

    Oversikt, tekniske data, utstyrsdetaljer

logo
NESTEN 6 T CHASSISLASTKAPASITET.
Stabilt grunnlag, høyeste nyttelast av alle Cantere
12,05 T GODKJENT TOTALVEKT.
Sterk kombinasjon, høye transportvolumer
DUONIC® 2.0 SOM STANDARD.
Automatisert dobbelclutch girkasse,
girer uten avbrudd i trekkraften

TYDELIG SPRÅK. CANTER 8,55 T.

9C18

FUSO Canter 8,55 t med omtrent 6 t chassislastkapasitet og en tillatt totalvekt (GVW) på inntil 12,05 t tilbyr en utmerket nyttelastbalanse.

Canter 8,55 t har de typiske, kompakte dimensjonene til en lett lastebil, noe som gjør den smidig og lett å manøvrere. I tillegg har den en svært lav egenvekt, avhengig av konfigurasjonen – 2 565 kg med en hjulavstand på 3 400 mm – uten at det går utover stabiliteten.

Dette sørger den robuste stigerammen av stål for, med en gjennomgående rammebredde på 850 mm, mulig med en chassislastkapasitet på 6 t og sikrer større rullestabilitet. Høye maksimale aksellaster – 3 100 kg på forakselen og inntil 5 800 kg på bakakselen – avrunder den solide Canter 8,55 t.

Dens fordelaktige design som frontstyre gjør at Canter 8,55 t kan få de mest kompakte totaldimensjoner i sammenligning. Først og fremst ved lenger påbyggsdimensjoner – maksimalt 7,2 m – en absolutt fordel sammenlignet med varebiler med snute. Canter 8,55 t har et tydelig pluss når det gjelder manøvreringen med like mange – inntil 15 – palleplasser. I tillegg kan Canter 8,55 t ha inntil 3,5 t tilhengerlast.

I Canter 8,55 t er DUONIC® 2.0 dobbelclutch girkasse montert som standard. Den gir en komfortabel kjørefølelse og smidig giring, uten avbrudd i trekkraften.

TEKNISKE DATA.
CANTER 8,55 T I TALL.

3S13 3S15
Førerhus Standard (1,7 m) Standard (1,7 m)
Førerhustype/seter Enkel / 3 Enkel / 3
Hjulavstand (mm) 2.500 2.800 3.400 2.500 2.800
Bæreevne chassis (kg) 1.565 1.555 1.530 1.565 1.555
Maksimal karosserilengde 3.500 3.995 4.985 3.500 3.995
Aksellaster (fremme/bak) 1.950/2.500 1.950/2.500
Gir 5-trinns manuell girkasse, 6-trinns dobbelclutch girkasse DUONIC 5-trinns manuell girkasse, 6-trinns dobbelclutch girkasse DUONIC
Maksimal effekt/dreiemoment 96 Kw (130 PS) / 350 Nm 110 Kw (150 PS) / 400 Nm
Minimal vendekrets vegg til vegg (m) 10,2 11,2 13 10,2 11,2
3C13 3C15 (D)
Førerhus Komfort (2,0m) Komfort (2,0m)
Førerhustype/seter Enkel / 3 Enkel / 3 Dobbel / 6
Hjulavstand (mm) 2.500 2.800 3.400 3.850 2.500 2.800 3.400 3.850 3.400
Bæreevne chassis (kg) 1.460 1.455 1.430 1.415 1.460 1.450 1.425 1.410 1.205
Maksimal karosserilengde 3.500 3.995 4.985 5.725 3.500 3.995 4.985 5.725 3.985
Aksellaster (fremme/bak) 1.950/2.500 1.950/2.500
Gir 5-trinns manuell girkasse, 6-trinns dobbelclutch girkasse DUONIC 5-trinns manuell girkasse, 6-trinns dobbelclutch girkasse DUONIC
Maksimal effekt/dreiemoment 96 Kw (130 PS) / 350 Nm 110 Kw (150 PS) / 400 Nm
Minimal vendekrets vegg til vegg (m) 10 11 12,6 14 10 11 12,6 14 12,6
6S15
Førerhus Standard (1,7 m)
Førerhustype/seter Enkel / 3
Hjulavstand (mm) 2.500 2.800 3.400
Bæreevne chassis (kg) 3.785 3.770 3.740
Maksimal karosserilengde 3.500 3.995 4.985
Aksellaster (fremme/bak) 2.300/4.360
Gir 5-trinns girkasse
Maksimal effekt/dreiemoment 110 Kw (150 PS) / 400 Nm
Minimal vendekrets vegg til vegg (m) 11,4 12,4 14,6
6C18 (D)
Førerhus Komfort (2,0 m)
Førerhustype/seter Enkel / 3 Dobbel / 7
Hjulavstand (mm) 3.415 3.865 3.415 3.865
Bæreevne chassis (kg) 3.685 3.665 3.465 3.445
Maksimal karosserilengde 5.005 5.750 4.005 4.750
Aksellaster (fremme/bak) 2.800/5.125 2.800/5.070 2.800/5.125 2.800/5.070
Gir 5-trinns girkasse
Maksimal effekt/dreiemoment 129 Kw (175 PS) / 430 Nm
Minimal vendekrets vegg til vegg (m) 14,9 16,5 14,9 16,5
Hellingsvinkel (fremme/bak) 35°/25°
Bakkeklaring under akslene fremme/bak [mm] 210/185
7C15 (D) 7C18 (D)
Førerhus Komfort (2,0 m) Komfort (2,0 m)
Førerhustype/seter Enkel / 3 Dobbel / 7 Enkel / 3 Dobbel / 7
Hjulavstand (mm) 2.800 3.400 3.850 4.300 3.850* 2.800 3.400 3.850 4.300 4.750 3.850 4.750**
Bæreevne chassis (kg) 4.970 4.940 4.920 4.875 4.705 4.970 4.940 4.920 4.875 4.855 4.705 4.620
Maksimal karosserilengde 3.995 4.985 5.725 6.470 4.725 3.995 4.985 5.725 6.470 7.210 4.725 6.210
Aksellaster (fremme/bak) 3.100/5.800 3.100/5.740 3.100/5.680 3.100/5.740 3.100/5.800 3.100/5.740 3.100/5.680 3.100/5.640 3.100/5.740 3.100/5.640
Gir 5-trinns manuell girkasse, 6-trinns dobbelclutch girkasse DUONIC 5-trinns manuell girkasse, 6-trinns dobbelclutch girkasse DUONIC
Maksimal effekt/dreiemoment 110 Kw (150 PS) / 400 Nm 129 kW (175 PS) / 430 Nm
Minimal vendekrets vegg til vegg (m) 11,8 13,8 15,2 16,6 15,2 11,8 13,8 15,2 16,6 18 15,2 18
*kun tilgjengelig med manuell gir **kun tilgjengelig med DUONIC
9C18
Førerhus Komfort (2,0 m)
Førerhustype/seter Enkel / 3
Hjulavstand (mm) 3.400 3.850 4.300 4.750
Bæreevne chassis (kg) 5.985 5.950 5.935 5.895
Maksimal karosserilengde 4.985 5.725 6.470 7.210
Aksellaster (fremme/bak) 3.100/5.800
Gir 6-trinns dobbelclutch girkasse DUONIC
Maksimal effekt/dreiemoment 129 kW (175 PS) / 430 Nm
Minimal vendekrets vegg til vegg (m) 13,8 15,2 16,6 18

INDRE VERDIER.
CANTER 8,55 TONN DETALJERT.

FØRERHUS.
BRED OG KOMFORTABEL.

FUSO utstyrer Canter 8,55 t på fabrikken med komfort-enkelt førerhus.

  • Det er 1 995 mm bredt og kombinerer kompakte ytre dimensjoner med et generøst interiør. Komfort-enkelt førerhus har tre sitteplasser.

MOTOR.
STERK OG SPARSOM.

Canter 8,55 t utstyrer FUSO med den ideelt dimensjonerte, kraftige 3-liter-motoren med 129 kW (175 HK) effekt for krevende transportoppgaver.

  • Turbolader med variabel turbingeometri sørger for en optimal startadferd, allerede ved lavt turtall, og konsekvent høyt dreiemoment.
  • Den har moderne Common-Rail-teknologi og seriemessig start-stopp-funksjon.
  • Et lukket, automatisk regenererende dieselpartikkelfilter i kombinasjon med selektiv katalytisk reduksjon (SCR) rengjør eksosen.
  • Motoren oppfyller EURO-VI-norm (trinn E).

GIR.
AUTOMATISK OG INTELLIGENT.

FUSO utstyrer Canter 8,55 t som standard med DUONIC® 2.0 dobbelclutch girkasse montert. 

  • Den automatiserte 6-trinns girkassen gir en komfortabel følelse, uten trekkraftavbrudd, med minimal slitasje. 
  • I tillegg kommer den praktiske parkeringsfunksjonen for sikker parkering, forbruksreduserende, integrerte Eco Mode og andre intelligente løsninger som krypefunksjonen for enklere manøvrering og bakkestartassistenten for problemfri bakkestart.

SIKKERHET.
BESKYTTE OG STØTTE.

Canter 8,55 t er utstyrt med forskjellige moderne hjelpe- og sikkerhetssystemer. 

  • Standard er selvsagt ESP, ABS samt AEBS (nødbremsesystem), LDWS (filskiftevarslingssystem) og førerkollisjonspute.
  • Sideguard Assist (svingeassistent) kan fås som ekstrautstyr.
  • I tillegg til LED-kjørelys finnes det alternative frontlys i LED-utførelse.
  • I tillegg til ekstrautstyret passasjerkollisjonspute, øker standard bilbeltepåminnelsen passasjerenes sikkerhet.
  • En forsterket underkjøringsbeskyttelse bak gir enda bedre beskyttelse i tilfelle en påkjørsel bakfra.

PÅBYGGSMULIGHETER.
MANGFOLDIG OG PASSNØYAKTIG.

Canter 8,55 t er utviklet svært påbyggsvennlig og FUSO arbeider tett sammen med kjente påbyggprodusenter.

  • C-profil stigerammen har en bredde på 850 mm på alle fire hjulavstander som kan velges.
  • Det finnes hjelpedrev i de to utførelsene 31 kW eller 62 kW med flens (196 Nm / 392 Nm), samt en 31-kW-variant for direkte tilkoblede pumper (196 Nm).
  • Som ekstrautstyr finnes påbyggskonsoller og ekstra holdere, som f.eks. en kompressor.
  • Det alternative 24 V grensesnittet avrunder den store påbyggsvennligheten.

INTERIØR.
KOMFORTABEL OG PRAKTISK.

Interiøret til Canter 8,55 t kombinerer praktisk funksjonalitet med førerorientert orientering.

  • Et trinnløst justerbart ratt for individuell tilpasning er standard.
  • I tillegg er et svært komfortabelt, ergonomisk svingsete for sjåføren fra Isringhausen inkludert.
  • Det gjennomtenkte hyllekonseptet gir oversikt og orden og har mange smarte løsninger, som for eksempel brettet på baksiden av det sammenleggbare midtsetet.
  • Elektriske vindusheiser supplerer komforten.

MER.
SOM STANDARD OG EKSTRAUTSTYR.

Porteføljen til Canter 8,55 t overbeviser med mange flere praktiske funksjoner.

  • Standard Autolight-funksjon styrer kjørelyset avhengig av lysforholdene.
  • Eksosbremsen beskytter slitedeler som klosser og skiver og avlaster bremsesystemet i lange nedoverbakker.
  • Et valg mellom automatisk klimakontroll eller manuelt klimaanlegg er tilgjengelig.

EN OVERSIKT OVER ALLE CANTER MODELLER.

  • VIRKELIG STØRRELSE.
    CANTER 3,5 T.

    FUSO Canter 3,5 t er ideelt egnet for bruk i byen og i nærheten av byen. De kompakte dimensjonene og bryggemåten som frontstyre uten snute gjør den smidig og enkel å manøvrere.

    CANTER 3,5 T.
  • SLANK FIGUR.
    CANTER 6,0 T.

    FUSO Canter 6,0 t er med sin 1,7 m førerhusbredde en absolutt spesialist for høye nyttelastkrav ved de minste ytre dimensjoner. Et ekte unntak på sitt område. Selv de mest krevende transportoppgaver, som kombinerer tung last med smale veier, er ingen problem for den robuste og manøvrerbare lette lastebilen.

    CANTER 6,0 T.
  • MER BITT.
    CANTER 6,5 T 4×4.

    FUSO Canter 6,5 t 4×4 er et fleksibelt og effektivt multitalent, som er optimalt egnet for bruk under skiftende betingelser og beviser sine styrker hele året rundt. Med innkoblingsbar firehjulsdrift, innkoblingsbart reduksjonsgir og selvlåsende differensial kan den tilby alt som trengs for høyere krav når det gjelder trekkraft.

    CANTER 4X4.
  • TROFAST PARTNER.
    CANTER 7,5 T.

    FUSO Canter 7,5 t er ganske enkelt det beste valget for (nesten) hver jobb, for de overbevisende nøkkeldataene gjør den til det ideelle kjøretøy for nesten all logistisk bruk. Nesten 5 t chassislastkapasitet, alle 6 tilgjengelige hjulavstander å velge mellom og det ideelle interiørkonseptet med en utmerket gjennomgangsbredde er absolutt praktisk.

    CANTER 7,5 T.
  • TYDELIG SPRÅK.
    CANTER 8,55 T.

    FUSO Canter 8,55 t med omtrent 6 t chassislastkapasitet og en tillatt totalvekt (GVW) på inntil 12,05 t tilbyr en utmerket nyttelastbalanse. Standard montert DUONIC® 2.0 dobbelclutch girkasse gir en komfortabel kjørefølelse og smidig girskifte, uten avbrudd i trekkraften.

    CANTER 8,55 T.
  • NEXT GENERATION eCANTER.

    Med tolv års kontinuerlig utviklingsarbeid gjorde FUSO alvor av sin fremtidsvisjon, utslippsfri kjøring. Den teknisk helt fungerende, kjøreklare Canter E-Cell prototypen i år 2010 var bare begynnelsen. I år 2016 ble den første eCanter presentert. Som den første helelektriske lastebilen noensinne, gikk denne i liten serieproduksjon i 2017 og har vært i bruk av ulike flåtekunder siden 2018.

    eCANTER.
  • VIRKELIG STØRRELSE.
    CANTER 3,5 T.

    FUSO Canter 3,5 t er ideelt egnet for bruk i byen og i nærheten av byen. De kompakte dimensjonene og bryggemåten som frontstyre uten snute gjør den smidig og enkel å manøvrere.

    CANTER 3,5 T.
  • SLANK FIGUR.
    CANTER 6,0 T.

    FUSO Canter 6,0 t er med sin 1,7 m førerhusbredde en absolutt spesialist for høye nyttelastkrav ved de minste ytre dimensjoner. Et ekte unntak på sitt område. Selv de mest krevende transportoppgaver, som kombinerer tung last med smale veier, er ingen problem for den robuste og manøvrerbare lette lastebilen.

    CANTER 6,0 T.
  • MER BITT.
    CANTER 6,5 T 4×4.

    FUSO Canter 6,5 t 4×4 er et fleksibelt og effektivt multitalent, som er optimalt egnet for bruk under skiftende betingelser og beviser sine styrker hele året rundt. Med innkoblingsbar firehjulsdrift, innkoblingsbart reduksjonsgir og selvlåsende differensial kan den tilby alt som trengs for høyere krav når det gjelder trekkraft.

    CANTER 4X4.
  • TROFAST PARTNER.
    CANTER 7,5 T.

    FUSO Canter 7,5 t er ganske enkelt det beste valget for (nesten) hver jobb, for de overbevisende nøkkeldataene gjør den til det ideelle kjøretøy for nesten all logistisk bruk. Nesten 5 t chassislastkapasitet, alle 6 tilgjengelige hjulavstander å velge mellom og det ideelle interiørkonseptet med en utmerket gjennomgangsbredde er absolutt praktisk.

    CANTER 7,5 T.
  • TYDELIG SPRÅK.
    CANTER 8,55 T.

    FUSO Canter 8,55 t med omtrent 6 t chassislastkapasitet og en tillatt totalvekt (GVW) på inntil 12,05 t tilbyr en utmerket nyttelastbalanse. Standard montert DUONIC® 2.0 dobbelclutch girkasse gir en komfortabel kjørefølelse og smidig girskifte, uten avbrudd i trekkraften.

    CANTER 8,55 T.
  • NEXT GENERATION eCANTER.

    Med tolv års kontinuerlig utviklingsarbeid gjorde FUSO alvor av sin fremtidsvisjon, utslippsfri kjøring. Den teknisk helt fungerende, kjøreklare Canter E-Cell prototypen i år 2010 var bare begynnelsen. I år 2016 ble den første eCanter presentert. Som den første helelektriske lastebilen noensinne, gikk denne i liten serieproduksjon i 2017 og har vært i bruk av ulike flåtekunder siden 2018.

    eCANTER.

FØRSTE ADRESSE.
CANTER FORHANDLER- OG VERKSTEDNETTVERK.

FUSO Canter er et produkt fra Daimler Truck AG og er tilgjengelig i 32 europeiske land.
Over 800 støttepunkter til Mercedes-Benz servicenettverket i Europa tilbyr rådgivning,
salg, vedlikehold, reparasjon og alle tjenester angående Canter i toppkvalitet.

PDFs & Guidebooks

TEKNISKE DATAARK CANTER 8,55 TONN

0 - 0 av 0 filer

YTTERLIGERE INFORMASJON. MER OM CANTER.