Vier weiße FUSO Canter in der Stadt

CANTER. PASSER FOR DE ALLER FLESTE JOBBER.

Distribusjonstransport i sentrumsgater krever ofte mer enn bare en vanlig lastebil – utfordringene står ofte i kø: Når du leverer varer i fulle bygater, når du har tonnevis av last, når du kjører i vanskelig terreng eller når det er spesielt viktig med lave utslipp.

 

Canter tar utfordringen og takler de fleste jobber.

 

Fem vektklasser: 3,5 t, 6 t, 6,5 t, 7,5 t, 8,55 t 

Tre førerhusvarianter: Standard-, komfort- eller dobbeltkabin

Tre motorer: 135 hk, 150 hk, 175 hk

og seks akselavstander: 2500 mm, 2800 mm, 3400 mm, 3850 mm, 4300 mm, 4750 mm

 

 



Du kan velge blant de fem vektklassene 3,5 t, 6,0 t, 6,5 t, 7,49 t og 8,55 t når du skal finne din Canter.





Det være seg som 2 m bred Comfort enkelt- eller Comfort dobbeltkabin eller som 1,7 m bred Standard-enkeltkabin – Canter tilpasser seg dine behov. Dette oppnås med et gjennomtenkt førerhuskonsept, ergonomisk plasserte betjeningselementer og et støyisolert førerhus.
Kupeen overbeviser med rikelig plass for tre personer og i dobbeltkabinen for inntil hele syv personer.
Ergonomiske Isringhausen-seter gir god støtte og komfort også på langturer. Lutftavfjæret førersete fås som tilleggsutstyr. For å gjøre klimatiseringen optimal kan du velge mellom klimaautomatikk eller et manuelt klimaanlegg.




Utstyrt med toppmoderne Common-Rail-teknologi og variabel turbogeometri leverer motoren et høyt dreiemoment allerede ved lave turtall. I tillegg kommer avansert avgassrensning som oppfyller den nye Euro VI-standarden, standardlevert motor-start-stopp-funksjon, nyheten On-Board-diagnose og nytt høytrykkssystem for drivstoffinnsprøytning.
Alle motorvarianter har et lukket og vedlikeholdsfritt dieselpartikkelfilter som regenereres automatisk. I tillegg benyttes BlueTec® 6.

Følgende effektklasser står til rådighet:
  • 96 kW-motoren (130 hk) er en god basis for nettopp ditt foretak.
  • 110 kW-motoren (150 hk) kombinerer lønnsomhet, dreiemoment og turtallsvillighet.
  • 129 kW høyeffektsmotoren (175 hk) gir Canter nok kraft til å håndtere selv de tyngste oppgavene.





Du kan velge mellom en manuell girkasse eller DUONIC® 2.0-dobbeltclutchgirkassen med lite slitasje og vedlikehold. Den har ECO-modus og bakkestarthjelp som standard. DUONIC® 2.0 velger alltid riktig gir for lavest mulig forbruk, men med ECO MODE kan drivstofforbruket reduseres ytterligere gjennom tidlig giring. Samtidig hjelper bakkestartassistenten til ved start med tung last i motbakke.




Det vektoptimerte chassiset til Canter og det stabile stigerammekonseptet gir mulighet for en chassisnyttelast på inntil 6 tonn samt en rekke påbygg.
Tilleggsutstyr som 24 volts grensesnitt og forskjellige kraftuttak som tilbys fra fabrikk for drift av hydraulikkpumper eller kompressorer, sørger for at det finnes en Canter for nær sagt alle oppgaver.
I krevende terreng er drift på alle hjul det som skal til for å ta seg frem. Med motorkraften likt fordelt på for- og bakaksel får alle hjul god trekkevne. Firehjulsdriften kan kobles inn og ut, noe som gjør systemet svært fleksibelt og effektivt. Enda bedre trekkevne oppnås med den selvsperrende differensialen i kombinasjon med innsjaltbart reduksjonsgir. Trommelbremser foran og bak gir jevn retardasjon med ABS og elektronisk bremsekraftfordeling.




Enten det gjelder lasteplan eller tipp – påbygg fra den italienske påbyggsprodusenten Scattolini er det perfekte supplementet til alle Canter-modeller i vektklassene fra 3,5 til 7,5 t. Påbyggene leveres i ulike utførelser og fra fabrikk. Fordelen: et stort produktmangfold og et komplett kjøretøy som er raskt tilgjengelig. I tillegg til Scattolini kan man få påbygg fra andre produsenter.