1963
Canter T720
Den første Canter forlot samlebåndet i mars 1963. Navnet Canter viser til bilens kraft og utholdenhet, som kan sammenlignes med hestens egenskaper.
1968
Canter T90
Andre generasjon av Canter ble presentert i juli 1968. Alle modeller var utstyrt med dynamiske og kraftige motorer (55 kW dieselmotor eller 60/70 kW bensinmotor). Dermed oppnådde Canter de beste akselerasjons- og hastighetsverdiene i sin klasse.
1973
Canter T200
Tredje generasjon av Canter kom på markedet i 1973. Det ble gjort omfattende endringer på alle viktige komponenter i T200-serien, for eksempel fronten på kabinen.
1978
Canter FE1
Sent på 1970-tallet økte Canters markedsandel til over 20 prosent. Den store suksessen kan tilskrives introduksjonen av modellseriene FE1 og FE2 i oktober 1978.
1985
Canter FE3
De nye modellene FE3 og FE4 ble lansert i oktober 1985 under mottoet "Today's new Canter, loaded for the future". Denne femte generasjonen av Canter fikk et helt nytt designkonsept.
1993
Canter FE5
I november 1993 ble sjette generasjon avduket i forbindelse med 30-årsjubileet for Canter. De nye FE5-modellene ble solgt under slagordet "GOOD TRUCK" og utmerket seg med aerodynamisk optimerte kabiner og høyeffektsmotorer, slik som den nyutviklede sugemotoren på 103 kW med direkteinnsprøytning.
2001
Canter FE7
I 2001 gjennomgikk Canter en modelloppgradering. Da ble det ikke bare foretatt omfattende designendringer på FE7, som f.eks. på grillen og frontlyktene. Det ble også introdusert nye Euro 3-motorer som overholdt de nye forskriftene for europeisk avgassregulering. Dessuten var ABS fra nå av standard i alle 544-, 649- og 659-modeller.
2005
Canter TD
Syvende generasjon av Canter gjorde sitt inntog på det europeiske markedet i 2005. Modellen fikk en helt ny utforming og kunne vise til betydelige forbedringer når det gjaldt driftssikkerhet, funksjonalitet, driftsøkonomi, variasjonsmuligheter og fremfor alt sikkerhet og komfort.
2009
Canter TD Euro 5
I 2009 fikk TD en motoroppgradering. Fra nå av hadde alle modeller en Euro 5-motor (EEV-standard) og varianten med en effekt på 129 kW BlueTec®-teknologi utviklet av Daimler.
2011
Canter TF
Neste generasjon av FUSO Canter ble fullstendig omarbeidet med hensyn til teknologi og utseende. Dessuten ble Canter som første lette lastebil i verden produsert med en automatisert dobbeltclutchgirkasse: DUONIC.
2016
eCanter. Den første serieproduserte helelektriske lastebilen.
Prototypen av FUSO eCanter, verdens første lette lastebil med helelektrisk drift, blir presentert på IAA Nutzfahrzeuge 2016. Med sin lokalt utslippsfrie drift vil Fuso eCanter ikke bare bidra til lavere eksos- og støyutslipp i bykjernene, men også være et økonomisk attraktivt alternativ til dieseldrevne kjøretøy.
2017
Produksjonsstart for eCanter og verdens første flåte av el-lastebiler.
Fuso markerer produksjonsstarten for den begrensede serien av eCanter ved fabrikken i Tramagal i Portugal i september 2017. Den 14. desember 2017 leveres den første europeiske eCanter-flåten. De første kundene av FUSO eCanter i Europa: de globalt opererende logistikkforetakene DHL, DB Schenker, Rhenus og Dachser.
En rekke bruksområder innen pakke- og spedisjonsvirksomhet som et bærekraftig alternativ i bilparken de siste kilometrene og urbane strøk.
2020
Mer enn 2 millioner kilometer kjørt elektrisk med eCanter.
FUSO eCanter har så langt tilbakelagt mer enn 2 millioner kilometer elektrisk. I mer enn 14 land er over 200 kjøretøy i virksomhet for de største transport- og logistikkforetakene i Europa. DB Schenker, Rhenus, Dachser, Deutsche Post, DPD og mange flere satser på FUSO eCanter, for bare å nevne noen av våre mer enn 40 kunder i Europa...